همه چيز درباره آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

درباره وبلاگ

همه چيز درباره آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

هدف از برنامه نویسی کامپیوتر

چهارشنبه بیست و ششم 8 1400

واژگان و برنامه نویسی

برنامه نویسی ساده تر از یادگیری زبان است. برنامه نویسی توسط قوانینی کنترل می شود هدف از برنامه نویسی کامپیوتر که با تفاوت های خاصی مشابه قوانین یک زبان طبیعی هستند. ویژگی این است که قوانین برنامه نویسی دارای ابهام کمتری هستند.

 

در زبان های برنامه نویسی سطح بالا، عناصر مختلفی از جمله واژگان خود زبان و قواعد معنایی و نحوی متمایز می شوند.

 

برنامه ها و الگوریتم ها

الگوریتم یک توالی بدون ابهام، متناهی و منظم از دستورات است که باید برای حل یک مسئله دنبال شود. یک برنامه معمولاً یک الگوریتم را پیاده سازی می کند (به یک زبان برنامه نویسی خاص ترجمه می شود). توجه داشته باشید که خود دنباله دستورات (اجرا) است که باید محدود باشد، نه تعداد مراحل انجام شده.

 

برنامه ها معمولاً به بخش های کوچکتر (ماژول) تقسیم می شوند، هدف از برنامه نویسی کامپیوتر به طوری که پیچیدگی الگوریتمی هر یک از قسمت ها کمتر از کل برنامه است که به توسعه برنامه کمک می کند.

 

به گفته Niklaus Wirth، یک برنامه از الگوریتم ها و ساختار داده تشکیل شده است.

 

تکنیک های برنامه نویسی مختلفی با هدف بهبود ایرانیان سایبر فرآیند ایجاد نرم افزار و نگهداری آن پیشنهاد شده است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برنامه نویسی ساختاریافته

برنامه نویسی ماژولار

برنامه نویسی شی گرا (OOP)

برنامه نویسی اعلامی

تلفیقی

برنامه نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی (قابل درک برای انسان، اگرچه معمولاً با زبان های رسمی توصیف شده توسط گرامرهای مستقل از زمینه مطابقت دارد) نمی تواند مستقیماً توسط رایانه اجرا شود. هدف از برنامه نویسی کامپیوتر رایج ترین گزینه، کامپایل کردن برنامه با به دست آوردن یک ماژول شی است، اگرچه می توان آن را از طریق یک مفسر رایانه نیز اجرا کرد.

 

کد منبع برنامه باید تحت یک فرآیند ترجمه قرار گیرد تا به زبان ماشین تبدیل شود و توسط پردازنده قابل تفسیر باشد. این فرآیند Compilation نام دارد.

 

به طور معمول ایجاد یک برنامه اجرایی (یک type.exe برای Microsoft Windows یا DOS) شامل دو مرحله است. مرحله اول کامپایل کردن (به درستی صحبت کردن) نامیده می شود و کد منبع نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی ذخیره شده در یک فایل را به کد سطح پایین (معمولاً کد شی، نه مستقیماً به زبان ماشین) ترجمه می کند. مرحله دوم پیوند نامیده می شود که در آن کد سطح پایین تولید شده همه فایل ها و زیربرنامه هایی که کامپایل شده اند پیوند داده شده و کد توابع موجود در کتابخانه های کامپایلر اضافه می شود تا فایل اجرایی بتواند مستقیماً با عامل ارتباط برقرار کند. سیستم، بنابراین در نهایت کد شیء را به کد ماشین هدف از برنامه نویسی کامپیوتر ترجمه کرده و یک ماژول اجرایی تولید می کند.

 

این دو مرحله را می توان به طور جداگانه انجام داد و نتیجه مرحله کامپایل را در فایل های شی (یک .obj معمولی برای Microsoft Windows، DOS یا برای Unix) ذخیره کرد. برای پیوند آنها در مراحل بعدی، یا ایجاد مستقیم فایل اجرایی. بنابراین مرحله کامپایل فقط به طور موقت ذخیره می شود. یک برنامه می‌تواند دارای بخش‌هایی باشد که به چندین زبان نوشته شده‌اند (به عنوان مثال C، C ++، و Asm)، که می‌توانند به طور مستقل کامپایل شوند و سپس به یکدیگر پیوند داده شوند تا یک ماژول هدف از برنامه نویسی کامپیوتر اجرایی واحد را تشکیل دهند.

(0) نظر

آموزش جاوا برای کودکان

چهارشنبه بیست و ششم 8 1400

فراتر از نکات بالا، تعداد انگشت شماری آموزش جاوا برای کودکان از اصول اولیه وجود دارد که کودک شما باید با آنها آشنا شود. درک اطلاعات بالا فرزند شما را به یک کدنویس تبدیل نمی‌کند، اما برای بچه‌ها حرکت به جلو در فرآیند یادگیری بدون این جزئیات مشکل خواهد بود.

از Minecraft گرفته تا YouTube گرفته تا Youthdigital و CodeKingdoms

پسر 8 ساله من اکنون در جاوا کاملاً پیشرفته است و آن را دوست دارد. این در مدرسه به او آموزش داده نشد، و در حالی که من به او کمک کرده‌ام، او واقعاً به خودش یاد داده است، با استفاده از برخی محصولات بصری درخشان که هدفشان کمک به کودکان 8 تا 14 ساله برای یادگیری کدنویسی است.

من به شدت مشتاق یافتن و سرمایه گذاری در ابزارهایی هستم که به بچه ها کمک می کند خلاق تر باشند، کدنویسی کنند، بسازند و طراحی کنند. در حال حاضر برای مدارس سخت است که با تغییرات سریع یادگیری همراهی کنند، تا حدی به دلیل بوروکراسی بالای آنها، و بنابراین یافتن جدیدترین و بهترین ابزارها بر عهده والدین و خود بچه ها است. آموزش جاوا برای کودکان من این راهنمای کوچک را در زیر نوشته ام که پسرم چگونه این کار را انجام داد، که امیدوارم به والدین و بچه ها در شروع کدنویسی کمک کند.

در اینجا چگونگی اتفاق افتادن آن، مرحله به مرحله است.

مرحله 1. Minecraft: ویدئوهای مد در یوتیوب

مراحل اول مانند کودکان در سراسر جهان بود. زمانی که 7 ساله شد، ابتدا در iPad و سپس در مک بسیار به Minecraft علاقه مند شد. کمی بعد او بازی YouTube Minecraft را از طریق ویدیوها، به ویژه ویدیوهای Stampy LongHead و DanTDM/Diamond Minecart، کشف کرد. او سپس ویدیوهای Minecraft Mod را دید که در مورد تغییراتی در Minecraft هستند که در آن افراد انواع محتوای جالب جدیدی را ایجاد می کنند که می توانند به بازی اضافه کنند - مانند پوسته ها، آموزش جاوا برای کودکان بافت ها، آیتم ها و موارد دیگر.

ایرانیان سایبر او عاشق ساختن چیزهایی در لگو است و فکر اینکه بتواند بلوک‌ها، آیتم‌ها و شخصیت‌های خود را در Minecraft بسازد، بسیار جذاب بود.

تقریباً مطمئناً فرزند شما به Minecraft علاقه دارد - جایی که آنها پسر هستند یا دختر - و اگر نیستند، باید آن را برای آنها تهیه کنید. شما نباید از این ترس داشته باشید، از زمانی که لگو اختراع شد، این درخشان ترین ابزار خلاقانه برای کودکان است. وقتی پسرم به دیدن دوستانش می‌رود، همه آنها آی‌پدهایشان را می‌آورند، به همان دنیای/سرور Minecraft در یک Wifi مشترک می‌روند و در حین ایجاد چیزهایی با هم، دائماً چت می‌کنند. این یک تجربه خلاقانه واقعاً مشترک است.

و... به فرزندانتان اجازه دهید آموزش جاوا برای کودکان ویدیوهای YouTube Minecraft را تماشا کنند. برخی از والدینی که با آنها صحبت کرده ام نگران زمانی هستند که فرزندانشان برای تماشای آنها صرف می کنند. نباش. این الهام بخش آنها است، و آنها بازی های بازی را دوست دارند، آنها آنچه را که ممکن است به آنها نشان می دهند. و طیف وسیعی از دیگر ویدیوهای YouTube را در مورد علم، خلاقیت و یادگیری باز می کند.

مرحله 2. الهام: برای انجام مودها در Minecraft ابتدا باید جاوا را یاد بگیرید!

بنابراین او می خواست در Minecraft مودها را انجام دهد. من به او گفتم که تنها راه برای انجام مدهای واقعی Minecraft، کدنویسی است. و اینکه باید در جاوا کدنویسی کنید.

میل او به خلاقیت در Minecraft آنقدر زیاد است که بلافاصله می گوید "این کاری است که می خواهم انجام دهم - می خواهم جاوا یاد بگیرم".

برای یک کودک 8 ساله گفتنش آسان تر از انجام آن است. بنابراین شروع کردم آموزش جاوا برای کودکان  به بررسی ابزارها و دوره‌هایی که در آنجا وجود دارد.

(0) نظر

تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور

سه شنبه بیست و پنجم 8 1400

در کودکان (3-6 سال)


مهارت های سوادآموزی در دوران کودکی تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور شروع به شکل گیری می کند. ابزارهایی که استفاده می شوند به عناصر بصری مرتبط نیستند.


در این سن، هدف ایجاد کدهای شخصی نیست، بلکه هدف این است که از طریق بازی ضمن سرگرمی، آنها را با دنیای برنامه نویسی آشنا کنیم. این چیزی است که به تفکر محاسباتی نزدیک تر است تا به برنامه نویسی به عنوان چنین.


بازی ربات

چیزی که معمول است این است که حتی به کامپیوتر یا تبلت نیاز نداشته باشید. بازی هایی با استفاده از منابع فیزیکی مانند کارت هایی با دستورالعمل ها. Camp Tecnológico از این بازی و بازی های دیگر برای قلاب کردن بچه ها استفاده می کند.


یک تمرین ایده آل این است که آنها را تحت کنترل یک ربات قرار دهید که باید از مبدأ شروع شود و به یک مقصد فیزیکی خاص برسد. برای مثال. ما مجموعه ای از کارت ها را از قبل با سفارشات اولیه ربات آماده خواهیم کرد. یک قدم به جلو حرکت کنید و به سمت چپ و همچنین به راست بپیچید. کودک باید کارت ها را انتخاب کند و آنها را برای رسیدن به هدف اولیه ترکیب کند.


اسکرچ جونیور

برادر کوچک اسکرچ اسکرچ جونیور نام دارد، اپلیکیشنی که در iOS و اندروید موجود است و می تواند نقطه شروع جالبی باشد. در اینجا به کودک نیاز داریم که ظرفیت‌های خاصی داشته باشد، و البته می‌داند که تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور چگونه با یک تبلت به راحتی در رابط کاربری حرکت کند.


Scratch Jr برای سنین 5 تا 7 سال طراحی شده است و بر اساس برنامه نویسی بلوک است. بسیار ساده است و پتانسیل آن محدود است، هرچند برای این سنین کافی است.



در Camp Tecnológico ما کارگاه کودکان و فناوری خود را داریم، ما فناوری و رباتیک آموزشی را به شیوه ای سرگرم کننده برای پسران و دختران 4 تا 6 ساله ارائه می دهیم.




در سیکل اول ابتدایی (7-9 سال)


از سن 7 سالگی است که در بیشتر موارد سواد از قبل تثبیت شده است و بنابراین درها برای استفاده از ابزارهای بسیار قدرتمندتر باز می شود. از سن 7 سالگی می‌توانیم از برنامه‌نویسی برای ارتقاء چندین هوش چندگانه، عمدتاً زبان‌شناسی، منطقی-ریاضی و فضایی استفاده کنیم.


در اینجا مجموعه هدف این است که شروع به آزادی دادن به بچه ها کنیم، در ابتدا با یک راهنما در حالی که آنها استفاده از ابزار را یاد می گیرند، و بعداً با دادن رهبری ایرانیان سایبر به آنها.


خراش


Scratch یکی از تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور اصلی ترین پلتفرم های برنامه نویسی آموزشی در جهان با پتانسیل ها و امکانات بسیار بالا محسوب می شود.


این یک زبان سطح بالا است که در پشت یک رابط مبتنی بر قطعات رنگی پنهان شده است. نکته اصلی سهولت و سادگی استفاده است.


تینکر


Tynker یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است.


سازندگان آن Tynker را از دوران کودکی توصیه می کنند، البته با تاکید ویژه از سن 8 سالگی. در این سن است که می توانند بیشترین بهره را از آن ببرند. بازی‌ها، خلاقیت‌های هنری یا داستان‌هایی که یک رویداد را با آن‌ها مرتبط می‌کند.


Camp Tecnológico در این گروه سنی کار می کند و کارگاه های زیر را ارائه می دهد:



کارگاه ما Inventor Lab Technological Camp: Robot Edition. (7 تا 9 سال)




کارگاه آزمایشگاه مخترع کمپ فناوری ما: کمپ شهری. (7 تا 9 سال) کارگاه روباتیک ما با ربات Cozmo. (7 تا 9 سال)

سیکل دوم ابتدایی (9-14 سال)


از این سن، تنوع بیشتری از ابزارها در دسترس است، اگرچه از سن 10 سالگی ما می‌توانیم به استفاده از برخی از ابزارهای قبلی (Scratch، Tynker) ادامه دهیم، اما محیط‌های جدیدی نیز ظاهر می‌شوند تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور که با آنها می‌توان به رویکردهای دیگر نزدیک شد.


خراش


تفاوت بین استفاده از آن در 8-9 سالگی و انجام آن بعداً در این رویکرد است: در حالی که در جوان‌ترین فعالیت‌های خاص باید پیشنهاد شود، از سن 10 سالگی باید به آنها باتوم بدهیم تا آنها شروع به تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی کنند. و اینکه در هر پروژه چه اهدافی مشخص شود.


در اسکرچ، پیچیدگی محدودیتی ندارد


ایده های زیادی برای برنامه نویسی در Scratch وجود دارد، و آن این است که این یک زبان فوق العاده همه کاره با تنوع بی نهایت است. برای مثال، کلون‌های بازی‌های ویدیویی آرکید معمولاً بسیار تکراری هستند، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور بسیاری از آنها برای پیاده‌سازی ساده هستند، اما به اندازه‌ای پیچیده هستند که ساعت‌ها با آنها «چسب» شوند.

(0) نظر

کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟

سه شنبه بیست و پنجم 8 1400

این روزها کودکان به انواع مختلفی کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟ از برنامه ها دسترسی دارند. چیزی برای منافع همه وجود دارد. از هنر گرفته تا موسیقی گرفته تا علوم و ریاضیات، بچه‌ها فرصت‌هایی برای کشف موضوعات مختلف برای یافتن جایگاه خود دارند.

  

برنامه های STEM از جمله برنامه هایی هستند که برای بچه ها محبوبیت پیدا کرده اند. رباتیک در زیر چتر STEM قرار می گیرد. برای بچه‌هایی که قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده‌اند، در حالی که ذهنشان را فعال نگه می‌دارد، دریچه‌ای برای خلاقیت آنها فراهم می‌کند.

 

اگر با رباتیک آشنایی ندارید، ما قصد داریم به موارد زیر نگاهی بیندازیم:

 

مبتدیان چگونه رباتیک را یاد می گیرند؟

بچه ها چگونه می توانند رباتیک را یاد بگیرند؟

از چه سنی باید رباتیک را شروع کرد؟

مبتدیان چگونه رباتیک را یاد می گیرند؟

روباتیک برای کودکان به کودکان کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟ امکان می دهد مفاهیم STEM را در یک محیط عملی بیاموزند. آنها یاد می گیرند که چگونه ربات های خود را برنامه ریزی، طراحی و بسازند.

 

روباتیک ابزاری آموزشی برای بچه‌ها ارائه می‌دهد ایرانیان سایبر که خارج از چارچوب فکر کنند. خیلی وقت ها بچه ها ایده هایی در مورد چیزی که رویای خلق کردنشان را دارند دارند. رباتیک این رویاها را محقق می کند.

  

چگونه کودکان می توانند رباتیک را یاد بگیرند؟

در MakerKids، دانش‌آموزان این فرصت را دارند که از فناوری شبیه‌ساز روباتیک آنلاین برای یادگیری نحوه ساخت آثار الکترونیکی استفاده کنند. اغلب اوقات آنها یاد می گیرند که چگونه راه حل هایی برای مشکلات دنیای واقعی طراحی کنند. با پیشرفت، آنها می توانند کارآفرینانی شوند که اختراع داغ بعدی را توسعه دهند.

 

ما همچنین به کودکان امکان دسترسی به فناوری شبیه‌ساز روباتیک آنلاین را می‌دهیم تا یاد بگیرند که چگونه خلاقیت‌های الکترونیکی رویاهای خود را بسازند. آن‌ها مهارت‌هایی را که برای ساختن پروژه‌هایی مانند آلارم‌های فعال‌شده با حرکت، مریخ نوردها و موارد دیگر نیاز دارند، به دست می‌آورند.

 

آیا کودک من باید در کلاس های رباتیک برای کودکان کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟ شرکت کند؟

شما نمی دانید مگر اینکه آنها آن را امتحان کنند! مطمئن شوید که کلاس ها مناسب سن هستند و این شروع خوبی خواهد بود. این باعث می شود که آنها ناامید نشوند و همیشه خسته نباشند. همچنین می‌خواهید بررسی کنید که مدرسان به درستی گواهینامه و تجربه در زمینه رباتیک دارند. شما می خواهید که به فرزندتان توسط افرادی آموزش داده شود که با تجربه هستند و علاقه زیادی به آموزش دنیای هیجان انگیز رباتیک به کودکان دارند.

 

یک کلاس آزمایشی رایگان رزرو کنید

چگونه کودکان می توانند از برنامه های رباتیک بهره ببرند؟

ایجاد اعتماد به نفس

برنامه های رباتیک برای بچه ها مفید هستند زیرا به ایجاد اعتماد به کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟ نفس کمک می کنند. بچه‌ها یاد می‌گیرند که به ایده‌های خود اعتماد داشته باشند و گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه آن‌ها را آشکار کنند. آنها متوجه می شوند که می توانند چیزهایی بسازند که دیگران از آنها استفاده کنند. این باعث می شود آنها احساس اطمینان کنند که به طور مثبت به دنیای اطراف خود کمک می کنند.

 

استقامت را تشویق کنید

کودکان همچنین درسن مناسب کلاس رباتیک طول برنامه های رباتیک استقامت را یاد می گیرند. پروژه ها به ندرت در اولین بار به نمایش در می آیند. اینگونه است که بچه ها یاد می گیرند که به راه خود ادامه دهند و هرگز تسلیم نشوند، کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟ مهم نیست که چقدر سخت به نظر می رسد.

 

(0) نظر

عادت های برنامه نویسان

جمعه بیست و یکم 8 1400

 

شما نیازی به تجربه کدگذاری عادت های برنامه نویسان  قبلی ندارید. نیازی نیست که جادوگر کامپیوتر باشید یا علوم کامپیوتر خوانده باشید. شما باید گرسنه باشید. در صورت تمرکز و تعهد می توانیم به هر کسی آموزش کد نویسی بدهیم.

 

4 هفته دوره مقدماتی + 12 هفته آموزش سریع

بیش از 280 مربی کلاس ها و کارگاه های آموزشی را رهبری کردند

بیش از 500 ساعت برنامه نویسی و برنامه نویسی جفت

روش های چابک ، کنترل نسخه  عادت های برنامه نویسان ، استراتژی های آزمایش ، فناوری های وب

NodeJS ، Ruby on Rails ، JavaScript ، ReactJS ، React Native

به طور آنلاین یا در محل در Stokholm یا Gothenburg ، سوئد تحصیل کنید

رتبه بندی 15 لیست برتر بهترین کمپ iranian cyber  های راه اندازی 2020-2021 توسط دوره گزارش

اکنون درخواست دهید یا بیشتر بخوانید. نقل قول تخفیف AGILE-CAMP-2021 را فراموش نکنید تا از شهریه ویژه 7.960 یورو-20٪ تخفیف برخوردار شوید.

 

 

وقتی نوبت به برنامه نویس خوب می رسد  عادت های برنامه نویسان ، عادات خاصی وجود دارد که بلافاصله در ذهن شما ظاهر می شود. برخی از عادات وجود دارد که اکثر برنامه نویسان موافق هستند که آنها را داشته باشند ، اما در حقیقت ، اکثر آنها خودشان این عادات را ندارند.

 

همانطور که همه می دانیم ، ما بر اساس عادت های خود تعریف شده ایم. برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر ، باید سعی کنیم عادات برنامه نویسی عالی را ایجاد کنیم.

 

در اینجا شش عادت برنامه نویسی عالی وجود دارد که عادت های برنامه نویسان  باید سعی کنید آنها را ایجاد کنید تا از مجموعه آنها متمایز شوید.

 

1. کد خود را پاک کنید

یک عادت برنامه نویسی عالی این است که هر زمان که قسمتی از کد را تغییر می دهید ، باید آن کد را بهبود ببخشید - فرقی نمی کند که فقط یک خط کد را اصلاح کرده یا یک ویژگی کاملاً جدید به کد موجود اضافه کنید.

 

رابرت سی مارتین نقل قولی عالی برای عادت های برنامه نویسان  این عادت داشت که بر اساس قاعده پیشاهنگی پسر بود:

 

"همیشه کدی را که ویرایش می کنید بهتر از چیزی که پیدا کرده اید بگذارید."

 

شما از تعداد چیزهای کوچکی که می توانید هنگام خواندن برخی از کد ها بهبود بخشید شگفت زده خواهید شد. تغییراتی که ایجاد می کنید می تواند به اندازه تغییر نام یک متغیر یا عملکرد باشد. عادت های برنامه نویسان  فقط مطمئن شوید که حداقل یک پیشرفت را در یک زمان انجام دهید. شما کد را در شکل بسیار بهتری قرار می دهید و تعداد بوهای کد را به شدت کاهش می دهید.

(0) نظر
X