همه چيز درباره آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

درباره وبلاگ

همه چيز درباره آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان

چهارشنبه نوزدهم 11 1401

در عرض یک سال پس از راه اندازی آن، آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان  بیش از 6500 سؤال مرجع مجازی توسط انجمن پاسخ داده شد [49]. با استناد به آمار Gartner Inc مبنی بر اینکه تا سال 2011 حدود 80 درصد از کاربران اینترنت در دنیای مجازی خواهند بود [50]، چندین کتابخانه عمومی جزایری را در Second Life خریداری کردند تا به مشتریان جوان خود خدمات ارائه دهند [51].

باکلند [52] در مورد دو مطالعه آزمایشی در دو دانشگاه کانادایی گزارش می دهد که فضایی را در Cybrary City در Second Life به دست آوردند. هدف از این مطالعات بررسی: الف) کارایی خدمات مرجع مجازی، ب) منابع و آموزش برای ارائه خدمات و ج) نیاز به خدمات.

 کارکنان و داوطلبان آموزش دیدند و خدمات مرجع مجازی با آواتارها در Cybrary City برای هر دو دانشگاه پیاده سازی شد. نتایج مطالعات آزمایشی نشان داد که در حالی که ساکنین Second Life می توانند از گوگل برای یافتن استفاده کنند. آنها برای برآوردن نیازهای خود، ترجیح دادند از  آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان کتابداران-آواتارها کمک بخواهند.

4.1. یک محیط اطلاعات مجازی

بهشتی و لارج [53] یک محیط اطلاعات مجازی را برای کودکان طراحی و آزمایش کردند که شامل بسیاری از مفاهیم مورد بحث در این فصل است. انگیزه پروژه را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

موانع: محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کودکان و جوانان فاقد آموزش و مهارت‌های مناسب برای انتقال نیازهای اطلاعاتی خود به استراتژی‌های جستجوی مؤثر هستند (برای مثال [54] را ببینید). نسل جدید زمان کمی را صرف ارزیابی اطلاعات بازیابی شده می کند و انتظار رضایت فوری از نتایج جستجو را دارد. کودکان کوچکتر همچنین با چالش‌های املایی و تایپ کردن روبرو هستند که موانع بیشتری را برای فرآیند  آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان جستجوی اطلاعات آنها ایجاد می‌کند.

مرور: تحقیقات نشان می‌دهد که مرور ممکن است ایرانیان سایبر جایگزین مناسبی برای جستجوی کلیدواژه برای کاربران جوان‌تر باشد، که در غیر این صورت ممکن است در جستجوی اطلاعات از وب مشکل داشته باشند، و رفتارشان شامل فعالیت‌های سرسری است. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که مرور ممکن است حالت ترجیحی جستجو باشد،

 با توجه به اینکه هم جستجو و هم مرور ممکن است نتایج یکسانی معتبر و کارآمد ایجاد کنند [55]. کودکان تمایل به کاوش دارند و کتابخانه دیجیتال را به عنوان «مکانی برای سرگردانی در جستجوی نگاه می‌کنند». برای انواع مختلف اطلاعات» [56]. مرور همچنین می تواند اکتشافات ارزشمندی را ایجاد کند.

تجسم: مرور در درجه اول یک فعالیت بصری است و رابط های اکتشافی مبتنی بر دیداری از فعالیت های جستجو برای یادگیری و تحقیق پشتیبانی می کنند [57].

استعاره ها: بسیاری از سیستم ها من آشنا را در خود جای داده انداستعاره‌ها در  آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان رابط‌هایشان، مانند استعاره‌های سبد خرید و نوت‌بوک. این استعاره های روزمره رابط ها را «قابل درک و سرگرم کننده تر» کرده اند [58]. یک استعاره آشنا از مصنوعات و امکانات زمینه برای تعامل طبیعی تر و شهودی تر بهره می برد [59]. رابط های بصری طراحی شده برای کودکان باید بر اساس استعاره های آشنا باشد.

کتابخانه ها: اگرچه جوانان به طور فزاینده ای از اطلاعات دیجیتال استفاده می کنند، اما هنوز به خوبی با کتابخانه های سنتی آشنا هستند. استعاره کتابخانه در پروژه های آزمایشی استفاده شده است (به عنوان مثال [60] مراجعه کنید). به عنوان یک مصنوع شناخته شده برای کمک به کاربران در جستجو و ناوبری (برای مثال [61] را ببینید).

 پروژه Bookhouse یک سیستم بازیابی نوآورانه برای آثار داستانی در یک کتابخانه عمومی بود که از استعاره کتابخانه و قفسه کتاب استفاده می کرد. ارزیابی ذهنی توسط کاربران نشان داد که رابط جدید به ابزارهای مرسوم برای بازیابی داستان ترجیح داده شده است [62].

در مثالی دیگر محیط مجازی واقعی یک ساختمان آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان  کتابخانه موجود ساخته شد و تست‌های پذیرش کاربر انجام شد. نویسندگان گزارش کردند که کاربران دبیرستانی و دانشگاهی به سرعت یاد گرفتند که چگونه در محیط مجازی بدون هیچ کمکی حرکت کنند، درگیری کاربر بالایی را نشان دادند و اولین برداشت‌های مثبت را بیان کردند. 63].

(0) نظر

کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان

دوشنبه هفدهم 11 1401

. کدنویسی برای کودکان

نویسنده کتاب، آدرین تاک، یک مهندس  کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان نرم افزار، نویسنده و مدافع آموزش STEM است. به عنوان یک کد. او که داوطلب org در لاس وگاس است، مرتباً با دانش‌آموزان در هر سنی در مورد قدرت کد صحبت می‌کند و زنان و دختران جوان را تشویق می‌کند تا حرفه‌ای در مهندسی نرم‌افزار را کشف کنند. او قلب خود را وقف بهتر کردن جهان برای نسل بعدی فناوران دارد، زیرا او در اطراف بوده است و می داند که توانایی های آنها بی حد و حصر است.

برنامه نویسی برای کودکان، بچه ها را با 50 فعالیت سرگرم کننده و تعاملی که اصول اولیه زبان برنامه نویسی پایتون را به آنها آموزش می دهد، شروع می کند. از یادگیری اجزای اساسی برنامه نویسی تا ایجاد بازی های خود، بچه ها در درس های منحصر به فرد مملو از مثال های  کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان مفید پیشرفت خواهند کرد - و کمی حماقت!

بچه‌ها با شروع به کدنویسی (و اشکال‌زدایی کدشان) قدم به قدم، نتایج کدنویسی خود را در زمان واقعی مشاهده می‌کنند. فعالیت‌های پایان هر فصل به آزمایش جدید آن‌ها کمک می‌کنددانش با ترکیب چندین مفهوم برای برنامه نویسان جوانی که واقعاً می خواهند خلاقیت خود را به رخ بکشند، پس از هر فصل چالش های دشوار دیگری وجود دارد که باید  کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان با آنها مقابله کنند. تمام چیزی که بچه ها برای شروع نیاز دارند یک کامپیوتر و این کتاب است.

این راهنمای مبتدی برای پایتون برای کودکان شامل موارد زیر است:50 تمرین نوآورانه: مفاهیم کدنویسی با تمرین‌های مبتنی بر بازی برای ایجاد بلوک‌های کد، کشیدن تصاویر با استفاده از یک ماژول از پیش نوشته شده و موارد دیگر جان می‌گیرند.

راهنمایی آسان برای دنبال کردن: کدنویس های جدید با دستورالعمل های کامل، کد نمونه و توضیحاتی در مورد اصطلاحات برنامه نویسی جدید پشتیبانی می شوند. کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان درس‌های بصری جذاب: تصاویر رنگارنگ و اسکرین‌شات‌ها به عنوان مرجع به جلب علاقه کودکان کمک می‌کنند و درس‌ها را واضح و ساده نگه می‌دارند.

3. پایتون برای کودکان

Python for Kids پایتون را زنده می کند و شما (و والدینتان) را وارد دنیای برنامه نویسی می کند. جیسون آر. بریگز که همیشه صبور است، شما را از طریق اصول اولیه راهنمایی می‌کند و برنامه‌های نمونه منحصربه‌فرد (و اغلب خنده‌دار) را آزمایش می‌کنید که شامل هیولاهای درنده، ماموران مخفی، کلاغ‌های دزد و غیره است. اصطلاحات جدید تعریف شده است. کد رنگی، تشریح شده و توضیح داده شده است.  کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان و تصاویر غیرمعمول و تمام رنگی همه چیز را روشن تر نگه می دارد.

فصل‌ها با پازل‌های برنامه‌نویسی به پایان می‌رسند که برای کشش مغز و تقویت درک شما طراحی شده‌اند. در پایان کتاب دو بازی کامل را برنامه ریزی خواهید کرد: یک کلون از بازی معروف Pong و «Mr. Stick Man Races for the Exit» - یک بازی پلتفرم با پرش، انیمیشن و خیلی چیزهای دیگر.با کشف این ماجراجویی برنامه نویسی، یاد خواهید گرفت که چگونه:از ساختارهای داده اساسی مانند لیست ها، تاپل ها و نقشه ها استفاده کنید

کد خود را با توابع و ماژول ها سازماندهی کرده و مجددا استفاده کنیداز ساختارهای کنترلی مانند حلقه ها و دستورات شرطی استفاده کنیدبا ماژول لاک پشت پایتون شکل ها و الگوها را بکشیدبا tkinter بازی  کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان ها، انیمیشن ها و دیگر شگفتی های گرافیکی ایجاد کنید

از یکی از بررسی‌ها، Python for Kids همه چیز را به‌اندازه کافی آسان توضیح می‌دهد تا بچه‌ها در صورت غیبت در کلاس، خودشان یاد بگیرند. بگذارید نقاط قوت درونی آنها در حین یادگیری در فرآیند لذت بردن از وقتشان آشکار شود. برای سفارش نسخه خود امروز روی کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  زیر کلیک کنید

4. کدنویسی برای بچه ها برای آدمک ها

دکتر Camille Moody McCue یک رهبر مدرسه، مربی STEM و نویسنده Dummies است. او متوجه شده است که کدنویسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت تحصیلی ضروری است، دقیقاً همان بالا با خواندن، نوشتن و حساب. این کتاب یک راه ایده آل برای یادگیرندگان جوان 8 تا 13 ساله است که بیشتر از آنچه شما می توانید در یک ساعت، یک روز یا یک هفته یاد بگیرید، دانش کدنویسی می خواهند.

این کتاب که توسط یک مربی کلاس درس با تجربه گسترده کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  در آموزش مهارت های فناوری به کودکان پنج ساله نوشته شده است، مراحل و منطق مورد نیاز برای نوشتن کد، حل مشکلات و ایجاد پروژه های سرگرم کننده بر اساس اسکرچ و جاوا اسکریپت را آموزش می دهد. این نسخه دوم به طور کامل به روز شده است تا فقط زبان های برنامه نویسی رایگان را در اختیار همه قرار دهد.

(0) نظر
X