میخواهید پلتفرمی را انتخاب کنید که فضایی برای سایت اسکرچ
فایلهای بزرگتر و سرعت کافی فراهم میکند. با استفاده از چنین معیارهایی، میتوانید
گزینههای خود را به چند ارائهدهنده امیدوارکننده محدود کنید و تعیین کنید که کدامیک
مقرونبهصرفهترین، قابل اعتمادترین و هماهنگتر با آرمانهای شرکت شما هستند. 4. نام دامنه را انتخاب کنید انتخاب نام دامنه وب سایت ممکن است در تئوری سریع
و ساده باشد، اما همانطور که GoDaddy اشاره می کند، انتخاب با نام یک شرکت قابل مقایسه است. این می تواند به
کمی تفکر و توجه نیاز داشته باشد، زیرا نام دامنه شما نقش مهمی در هویت آنلاین شما
دارد. از منظر سئو، یک نام دامنه موثر می تواند سایت شما را در جستجوی کلمات کلیدی
قابل کشف تر کند و همچنین می تواند سایت شما را از طریق کمپین های بازاریابی دیجیتال
آسان تر کند. با در نظر گرفتن همه این موارد، زمانی را به طوفان
فکری برای چند گزینه دامنه، انجام تحقیقات کلیدواژه و سایر تحلیل های بازار اختصاص
دهید تا نامی را سایت اسکرچ مشخص کنید که کوتاه، تاثیرگذار و نشان دهنده خدمات یا محصولی است که
ارائه می دهید. دامنه شما باید به یاد ماندنی و جذاب باشد در حالی که مخاطبان یا موقعیت
مکانی شما را منعکس می کند (به عنوان مثال، ممکن است موقعیت مکانی خود را مستقیماً
در فهرست قرار دهید. نام دامنه). 5. قالب یا طرح سایت را انتخاب
کنید طرحبندی وبسایت شما در تسهیل تجربه کاربری مورد
نظر شما بسیار مهم خواهد بود و باید با برنامهریزی دقیق و تحقیقات قبلی انتخاب شود.
میتوانید با انتخاب یک سازنده وبسایت با مجموعهای از قالبهای سایت کاربردی شروع
کنید، و گزینههای خود را به سبکها و ساختارهایی که دیدگاه شما را منعکس میکنند،
کاهش دهید. چنین ملاحظاتی ممکن است شامل این
باشد که آیا شما ایرانیان سایبر به عناصر تجارت الکترونیکی، زمانبندی قرار ملاقات یا سایر عملکردهای
ذاتی کسبوکارتان نیاز دارید. با فرض اینکه تم به دلخواه شما قابل تنظیم است، از آن
به عنوان پوسته ای برای ایده های توسعه ای بزرگتر مانند پلاگین ها و ویجت های خاص،
طرح های رنگی و ترتیب سایت اسکرچ صفحه و سلسله مراتب استفاده کنید. 6. صفحات مرتبط بسازید اکثر وبسایتهای مؤثر دارای صفحات یا بخشهای متعددی
هستند - معمولاً یک صفحه اصلی و چندین صفحه پشتیبانی که جنبههای مختلف شرکت را نشان
میدهند. بهعنوان بلوکهای ساختمان اصلی سایت شما، این صفحات باید به گونهای ساختار
یافته و مرتب شده باشند که با سفر کاربر مورد نظر شما مطابقت داشته باشد، و هم در دسترس
و هم برای پیمایش آسان باشد. اگر از یک سازنده وب سایت استفاده می کنید، احتمالاً
گزینه ای برای افزودن، حذف و سفارشی کردن صفحات در موضوع گسترده سایت شما وجود دارد.
از این قابلیت برای ایجاد صفحاتی استفاده کنید که مجموعاً هدف و پیام مورد نظر سایت
شما را نشان می دهند. به عنوان مثال، وبسایت رسمی ناسا را در نظر بگیرید
که از یک صفحه اصلی چندوجهی تشکیل شده است و توسط بخشهایی با مضمون منطقی و با سهولت
در دسترس پشتیبانی سایت اسکرچ میشود که به مأموریتها و ابتکارات فعلی، تاریخچه شرکت و دانلودهای
مختلف و رسانههای اجتماعی مرتبط اختصاص داده شده است. چنین مدلی با دادن سریع و موثر
تمام اطلاعات مرتبط به کاربران ناسا سود می رساند. صرف نظر از هویت یا جایگاه شرکت
شما، پیروی از یک رویکرد مشابه در طراحی سایت بسیار مهم است - فقط روی تقسیم حساس صفحات
تمرکز کنید و از غرق کردن کاربران با اطلاعات بیش از حد در یک فضای واحد جلوگیری کنید. 7. ایجاد یک سیستم پرداخت
(در صورت وجود) اگر سایت شما برای ارائه خرید آنلاین در نظر گرفته
شده است، آن را با یک چیدمان فروشگاه مناسب که محصولات یا خدمات شرکت شما را نشان می
دهد، مجهز کنید. تراکنشهای دیجیتال روان معمولاً به عنوان یک ویژگی ساخت یا شکست برای
سایتهای خردهفروشی در نظر گرفته میشوند، بنابراین حتماً ویترین فروشگاه خود را مطابق
با آن طراحی کنید. برای شروع، بیشتر ویترین های دیجیتال
موفق از انواع سایت اسکرچ روش های پرداخت، از اعتبار و بدهی گرفته تا خدمات متصل مانند Google Pay و PayPal پشتیبانی می کنند.
کد نویسی مبتنی بر بلوک نسخه اصلی برنامه نویسی اسکرچ چیست کامپیوتری است. این یک روش عالی برای آموزش مبانی برنامه نویسی بدون خطوط کد پیچیده و پیچیده مبتنی بر متن است. در این نوع کدنویسی، زبان آموزان از واحدهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن و پازل استفاده می کنند. با استفاده از یک رابط بصری، به آنها اجازه می دهد دنباله ای از بلوک ها را بکشند و رها کنند. هر بلوک شامل یک خط کد است. بنابراین، کاربر اساساً نرم افزاری را بدون کمک متن ایجاد می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اصول اساسی و منطق برنامه نویسی را درک کنند. از آنجایی که هر بلوک عملکرد یا دستور جداگانه ای را انجام می دهد، فقط باید آنها را در یک توالی خاص مرتب کنید تا برنامه تازه ایجاد شده کار کند. استفاده از بلوک ها همچنین تشخیص و تصحیح خطاهای برنامه نویسی را تسهیل می کند. ماهیت بصری و مشارکتی کدگذاری مبتنی بر بلوک، این فرآیند را سادهتر و مؤثرتر میکند.بیشتر ببینید: پنج پلتفرم برتر ابری رایگان برای یادگیری آنلاین Kubernetesکد نویسی اسکرچ چگونه اسکرچ چیست کار می کند؟ داشبورد کاربر Scratch ناحیه ای از صفحه است که در آن برنامه Scratch نشان داده می شود. صفحه نمایش به بخش ها یا صفحات زیادی تقسیم می شود. هر صفحه هدف مشخصی را دنبال می کند، مانند انتخاب بلوک هایی برای نوشتن، نوشتن کد و دیدن نتایج کار شما. یک Scratch UI (قابل مقایسه با یک محیط توسعه یکپارچه یا IDE) به سه قسمت اصلی تقسیم می شود: یک زمینه مرحله بندی، پالت های بلوک و یک منطقه کدگذاری. علاوه بر این، کاربران ممکن است بلوکهای کد سفارشی خود را ایجاد کنند که در «بلاکهای من» نمایش داده میشود. Scratch 3.0 (آخرین نسخه Scratch) شاملاز سه عنصر: ناحیه صحنه: ناحیه صحنه نتایج را نشان می دهد - به عنوان مثال، انیمیشن ها یا گرافیک های لاک پشت، در مقیاس کوچک یا معمولی، با گزینه تمام صفحه، در حالی که بخش پایین ایرانیان سایبر همه ریز عکسها را فهرست می کند. مرحله از مختصات y و x استفاده می کند که 0،0 مرکز صحنه را نشان می دهد. پالت های بلوک: پالت بلوک حاوی تمام دستورالعمل هایی است که ممکن است کشیده شوند و در ناحیه کد پروژه رها شوند. هنگامی که یک اسپرایت در نیمه پایینی ناحیه مرحلهبندی انتخاب اسکرچ چیست میشود، میتوان بلوکهای دستورالعمل را از طریق پالتهای بلوک به ناحیه کدگذاری بکشاند. ناحیه کد: ناحیه کد ناحیه سمت چپ ویرایشگر پروژه است که کدها در آن جمع می شوند. این برای قرار دادن و مرتب کردن بلوک ها به عنوان اسکریپت است که ممکن است با کلیک کردن روی سیگنال سبز رنگ یا ضربه زدن روی خود کد اجرا شوند. کاربر میتواند یک کاراکتر sprite را انتخاب کند یا دستورالعملها را از پالت به ناحیه کدگذاری منتقل کند و به اسپرایت اجازه دهد تا اقدامات مورد نظر را انجام دهد. برای مثال، یک کارتون/انیمیشن گربه ممکن است طوری برنامه ریزی شود که ده قدم به جلو بردارد. تب Costumes: به کاربران این امکان اسکرچ چیست را می دهد تا با استفاده از وکتور و ویرایشگر بیت مپ، ظاهر یک جن را تغییر دهند تا جلوه های متعددی از جمله انیمیشن تولید کنند. زبانه صداها: امکان اتصال موزیک و جلوه های صوتی به یک جن را فراهم می کند. هنگام طراحی اسپرایت و پس زمینه، کاربران می توانند به صورت دستی اسپرایت خود را ترسیم کنند، یکی از مجموعه را انتخاب کنند یا تصویری را آپلود کنند. قلم مو: برای ترسیم اشکال با دست آزاد با کشیدن و رها کردن استفاده می شود. هنگام استفاده از ابزار قلم مو، کاربر باید روی نماد قلم مو در سمت چپ فضای طراحی در مرکز نوار ابزار کلیک کند. کد نویسی اسکرچ شکل بسیار ساده ای از کدنویسی است که به جای زبان به طور مستقیم بر آموزش فرآیندهای کدگذاری مبتنی بر رویداد تمرکز دارد. از طریق برنامههای افزودنی اسکرچ مختلف با پروژههای مختلف بزرگتر مانند LEGO Mindstorms EV3، BBC micro:bit ادغام میشود و به نتایج احتمالی بیشتری از پلتفرم برنامهنویسی اجازه میدهد.بیشتر بخوانید: زبان برنامه نویسی COBOL چیست؟ تعریف، مثال ها، کاربردها و چالش ها بلوک های کدگذاری را خراش دهید
به طور مشابه، می توانید راه هایی برای نصب اسکرچ برای موبایل برجسته کردن ایده برنامه خود بیابید. اما برای این کار، باید بدانید که سازندگان اپلیکیشن های رقیب شما در حال حاضر چه چیزی را به بازار آورده اند. به برنامه هایی مانند google play store و apple app store بروید و ببینید آیا برنامه های مشابه موبایل وجود دارد یا خیر. آنها را بررسی کنید و ببینید چه چیزی ایده شما را متفاوت می کند. در بسیاری از موارد، اگرچه یک برنامه ادعا می کند که مشکل خاصی را حل می کند، کاربران آن ممکن است از نتایج سازنده برنامه راضی نباشند. می توانید بررسی هایی را که افراد گذاشته اند مرور کنید و مشکلات آنها را با برنامه های موجود مشاهده کنید. هنگامی که یک برنامه ایجاد می کنید، می توانید سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید. اگر از یک برنامه تلفن همراه برای ارائه محتوای خود به مخاطبان خود استفاده می کنید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد برنامه های تلفن همراه مشابه ندارید. محتوایی که ارائه میکنید میتواند آن را برجسته کند. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که آیا خط تولید لباس یا هر چیزی دارید که نصب اسکرچ برای موبایل می خواهید بفروشید. صرف نظر از رقبای شما، اگر محصولات خوبی داشته باشید، کاربران شما به استفاده از برنامه شما ادامه خواهند داد. نام برنامه نام برنامه شما یک عامل کلیدی است. این چیزی است که ارتباط زیادی با هویت برند شما دارد. سعی کنید این کار را تا حد امکان جذاب و ساده کنید. هنگامی که یک برنامه ایجاد می کنید، نام برنامه شما باید هدف برنامه شما را نیز نشان دهد. همچنین می توانید کلمات کلیدی خاصی را در Google Play به برنامه خود اضافه کنیدفروشگاه و فروشگاه اپلیکیشن اپل. این موارد بسیار مهم هستند زیرا به مخاطبان هدف شما کمک می کنند تا برنامه شما را هنگام جستجوی آن پیدا کنند. نام برنامه شما به ایجاد هویت برای برنامه شما کمک می کند. می توانید وقت خود را صرف کنید و چندین گزینه ارائه دهید و ببینید که کدام یک به بهترین وجه برای برنامه شما مناسب است. مجموعه ویژگی مجموعه ویژگی های برنامه شما عملکردهایی است که باید نصب اسکرچ برای موبایل برآورده شود. اینها ویژگی هایی هستند که هنگام ایجاد یک برنامه می خواهید. داشتن بسیاری از ایده ها و ویژگی هایی که به آنها نیاز دارید، به راحتی در فرآیند ساخت اپلیکیشن گم می شوند. اطمینان حاصل کنید که آنچه را که برنامه شما به دست می آورد یادداشت کرده و بر روی ویژگی هایی که می خواهید بر اساس همان ویژگی ها داشته باشد کار کنید. شما باید ایده خوبی از ویژگی های اصلی برنامه خود ایرانیان سایبر داشته باشید. اینها باید روی عملکرد اصلی برنامه شما کار کنند. مجموعه بعدی از ویژگی هایی که باید روی آنها تمرکز کنید، ویژگی هایی هستند که برای برنامه شما منحصر به فرد هستند و یک برنامه را متمایز می کنند. شما می توانید در حین بازاریابی محصول خود از آنها استفاده کنید، زیرا تنها شما هستید که این ویژگی ها را ارائه می دهید. ویژگی هایی را که راه حل های موجود را بهبود می بخشد، یادداشت کنید. میتوانید بررسیهای برنامههای موجود را بررسی کنید و ببینید آیا ویژگیهایی وجود دارد که کاربران در برنامههای تلفن همراه مشابه میخواهند. ترکیب این موارد به شما این امکان را می دهد که هنگام ایجاد یک برنامه، مخاطبان بیشتری را جذب کنید. امروز AppMaster بدون کد را امتحان کنید!پلتفرم میتواند هر برنامه وب، موبایل یا بکاند را 10 برابر سریعتر و 3 برابر ارزانتر بسازد.رایگان شروع کنید شما باید به همان اندازه که ویژگی های برنامه خود را می شناسید، بدانید برنامه شما برای چه کسانی است. اگر بدانید پایگاه کاربری شما به چه چیزی نیاز دارد، میتوانید نصب اسکرچ برای موبایل ویژگیهای بهتری را برای برنامه خود بسازید و به آن برسید. از آنجایی که بیشتر بازاریابی برای برنامه شما رو در رو نخواهد بود، شناسایی و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب بسیار مهم است. با این حال، انجام صحیح این امر مستلزم تحقیقات خوب است. میتوانید بر اساس نظرسنجیها، مطالعات بازار، گروههای متمرکز و موارد دیگر، مخاطبان برنامه خود را پیدا کنید. عمیقاً در برنامه خود فرو بروید و ببینید به چه کسی کمک می کند. فهرستی از چنین افرادی تهیه کنید و در حین بازاریابی آنها را مورد هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر برنامه شما محتوای جدید و مد روز ارائه می دهد، ممکن است برای جمعیت جوان تر جذاب تر باشد. به این ترتیب، میتوانید برای یافتن مخاطبان ایدهآل خود هنگام ایجاد اپلیکیشن، به جمعیتشناسی، گروههای سنی و موارد اسکرچ برای موبایل دیگر نگاه کنید. کل اینترنت در دسترس شماست و با استفاده موثر از آن می توانید پایگاه کاربری بزرگی پیدا کنید.
به طور کلی، ScratchJr بسیار سادهتر برنامه اسکرچ جونیور اصلی است، اما همچنان گزینههای کافی را برای کودکان قادر
میسازد تا خود را خلاقانه بیان کنند. من می توانم تصور کنم که برخی از کودکان ScratchJr را کشف
می کنند و بعداً به Scratch می روند، به خصوص آنهایی که ScratchJr را در سن 7 سالگی از 5 سالگی کشف می کنند. نوشتن یک بازی با ScratchJr در iPad پس چقدر پیچیده است؟ خوب، شما می توانید بازی های
ساده با آن ایجاد کنید. در اینجا یک مثال از یک بازی است که در آن شما به یک توپ شلیک
می کنید و سعی می کنید به بیگانه ضربه بزنید. برای ساخت این بازی، کافیست اسپرایت های
نشان داده شده در زیر را اضافه کنید و اسکریپت های نشان داده شده در کنار آنها را به
آنها بدهید. بلوک ها دارای کد رنگی هستند که پیدا کردن آنها را آسان می کند. در این بازی شما برنامه اسکرچ جونیور اصلی روی گربه ضربه می زنید تا توپ را
به سمت بیگانه شلیک کنید. توپ باید در پایین صفحه باشد و بیگانه باید در بالای صفحه
باشد. گربه میتواند به یک گوشه برود، جایی که میتوانید به راحتی روی آن ضربه بزنید
بدون اینکه صفحه نمایش را مبهم کنید. این همان بازی است که می توانید در تصویر بالا
مشاهده کنید. اسکرین شات برنامه ScratchJr
- توضیحات زیر را ببینیدبازی تیرانداز بیگانه این چیزی است که
اسکریپت ها انجام می دهند: هنگامی که گربه ضربه می زند، پخش می فرستد. شش پخش
مختلف برای انتخاب وجود دارد که از رنگ های مختلف استفاده می کنند.هنگامی که بازی شروع
می شود (با زدن پرچم سبز)، برنامه اسکرچ جونیور اصلی توپ به موقعیت شروع خود می رود. هنگامی که توپ پیام پخش را دریافت می کند، به موقعیت
شروع خود می رود و 15 پله از صفحه بالا می رود. این بدان معناست که به همان جایی که
شروع کرده بود ختم میشود، زیرا اسپرایتهایی که از بالای صفحه خارج میشوند به پایین
برمیگردند و صفحه نمایش 15 واحد ارتفاع دارد. هنگامی که پرچم سبز زده می شود، بیگانه سرعت ایرانیان سایبر خود
را روی سریع تنظیم می کند، به موقعیت شروع خود می رود و 15 قدم به راست و سپس 15 قدم
به چپ حرکت می کند. بلوک قرمز کل اسکریپت را تکرار می کند.وقتی بیگانه به اسپرایت دیگری
(که فقط می تواند توپ در این بازی باشد) را لمس می کند، می گوید "اوه!" و
صدای پاپ می دهد. در واقعیت، ScratchJr به طور ایدهآل برنامه اسکرچ جونیور اصلی برای برنامههای بازی مناسب نیست و احتمالاً آن چیزی نیست
که بیشتر کودکان میخواهند با آن بسازند، اما این مثال به شما معرفی برخی از ویژگیهای
این زبان را میدهد. من فکر میکنم بیشتر بچهها احتمالاً مایلند از ScratchJr برای گفتن داستان، خلق هنر و صداهای خود و ایجاد تعامل شخصیتها استفاده
کنند. این مشابه تعداد کودکانی است که در حال حاضر از
زبان پیچیده تر Scratch استفاده می کنند و مهم ترین چیز این است که جوانان روش جدیدی برای
بیان خلاقانه خود در iPad دارند.
اگرچه هدف آموزش برنامهنویسی به کودکان خردسال نیست، اما در طول مسیر با مفاهیم کلیدی
برنامهنویسی آشنا میشوند که باعث میشود بعداً به سمت برنامهنویسی پیشرفت کنند. من خوشحالم که ScratchJr اکنون منتشر شده است. من یکی از بسیاری از افرادی بودم که با کمک مالی کوچک
از پروژه Kickstarter آن حمایت کردم، و بسیار دوست داشتنی است که با ذکر عنوان بازی شناخته
شوم. هم اکنون می توانید آن را به صورت رایگان از اپ استور اپل دانلود کنید. نسخه اندروید
در حال حاضر در حال توسعه است و برای انتشار در اواخر سال 2014 برنامه ریزی شده است. دو پروژه ScratchJr در کتاب من پروژه های خراش جالب در مراحل آسان وجود دارد که به نام های
Super Wheelie و Baby, I'm a Starfish هستند. اگر از طرفداران پسر عموی بزرگتر ScratchJr،
Scratch هستید، همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در مورد کتاب دیگر من و محتوای
جایزه از جمله اسکریپت های نمایشی را در صفحه اصلی Scratch Programming in Easy Steps بیابید. شما می توانید اسناد ScratchJr را در اینجا بیابید. اسکرچ جونیور اصلی کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. بررسی برنامه: ScratchJr (Scratch Junior) Steve Goschnick،
دانشگاه فناوری Swinburne،
ملبورن، استرالیا ScratchJr
(Scratch Junior) یک محیط برنامه نویسی بصری
در یک برنامه است که طراحی شده است. برای "معرفی کودکان 5 تا 7 ساله" با
بسیاری از مفاهیم و لذت های ایجاد دیجیتال و برنامه نویسی.