کلاس آزمایشی مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اسکرچ رایگان BrightChamps پیشرفت با مقدار زمانی که یک زبان آموز به برنامه نویسی Scratch اختصاص می دهد تعیین می شود. هر چه کودک زمان بیشتری را در آغاز سرمایه گذاری کند، سریعتر قوانین مهم و سایر دانش ها را درک می کند. اما از آنجایی که Scratch از روش کشیدن و رها کردن استفاده می کند، یادگیری زبان را برای کودکان آسان می کند. این همچنین به بچه ها اجازه می دهد تا وظایف را سریعتر انجام دهند و درک کل برنامه را آسان تر می کند. روش برنامه نویسی Scratch چیزی است که یادگیری و شروع با آن را آسان می کند. با رابط و بلوک های رنگارنگ خود، Scratch یکی از بهترین ها برای آشنا کردن بچه ها با برنامه نویسی است. معمولاً بچه ها می توانند بدون کمک آن را بردارند. با این حال، همیشه مفید است که کسی با اسکرچ آشنا باشد مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اسکرچ تا به آنها کمک کند تا در نهایت زمان زیادی را گیج نکنند و بلوکهای تصادفی را با هم بچسبانند. برای اینکه یک بچه سریعتر اسکرچ کردن را یاد بگیرد، بهتر است از مربی/معلمان یاد بگیرد که نه تنها می توانند آنها را راهنمایی کنند، بلکه روش های کارآمد کدنویسی در اسکرچ را نیز به آنها آموزش می دهند. نتیجه Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده است که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است، بنابراین کودکان ممکن است آن را سریعتر از آنچه معلمان یا والدین خود تصور می کنند ایرانیان سایبر یاد بگیرند. این زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است، به این معنی که هر بلوک قبلاً حاوی کد است و یادگیری آن را برای کودکان آسان تر می کند. اما، در کدنویسی، کدنویسی کارآمد مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اسکرچ برای تکمیل پروژهها بهتر و سریعتر ضروری است، و Scratch نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چه کودک زمان بیشتری را صرف تمرین برنامه نویسی در اسکرچ کند، بهتر خواهد شد. اگر آنها از پایه با کمک یک معلم یا یک مربی کدنویسی یاد بگیرند، نتایج ممکن است بسیار متفاوت باشد. BrightChamps کدنویسی جذابی را برای کودکان فراهم می کند که خلاقیت و تفکر محاسباتی را به روشی سرگرم کننده و تعاملی تقویت می کند. Scratch را در BrightChamps با برنامه درسی طراحی شده مخصوص خود بیاموزید که یادگیری برنامه نویسی را برای دانش آموزان کلاس 1-12 آسان می کند. BrightChamps همچنین برنامههای متنوع دیگری را آموزش میدهد که به بچهها کمک میکند تا از طریق فعالیتها، تکالیف و ابزارهای دیگر پایهای در برنامهنویسی رایانه بسازند. هر خط کد مجموعه ای از دستورالعمل ها برای رایانه برای انجام یک کار خاص است. این می تواند هر چیزی باشد – گرفتن اسکرین شات، تغییر اندازه یک تصویر، یا اعمال فیلتر بر روی عکس. نیازی به گفتن نیست، هر کسی که بتواند سریع و کارآمد کدنویسی کند، برای سازمانش ارزشمند است و برای اثبات آن دستمزد بالایی دریافت خواهد کرد. اگر علاقه مند به یادگیری کدنویسی هستید، ممکن است از خود بپرسید که مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اسکرچ چقدر طول می کشد تا مهارت های جاوا خود را به همه دوستان فنی خود افتخار کنید. ما نگاهی به مهارتهای کلیدی، ابزارها و زبانی که بهعنوان کدنویس استفاده میکنید، و همچنین بهترین گزینههای یادگیری در حال حاضر را بررسی خواهیم کرد. شغل ایده آل خود را کشف کنید.به چند سوال پاسخ دهید تا بدانید کدام مسیر شغلی پردرآمد برای شما مناسب تر است.در آزمون شرکت کنیدیادگیری کدنویسی چقدر طول می کشد؟ اکثر کدنویس ها موافق هستند که سه تا شش ماه طول می کشد تا با اصول اولیه کدنویسی راحت باشید. اما بسته به سرعت دلخواه خود می توانید کدنویسی را سریعتر یا آهسته تر یاد بگیرید. بیایید به مهارت های خاصی مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اسکرچ که باید یاد بگیرید بپردازیم. مهارت های مورد نیاز برای کدنویسی
ممکن است زمینه هایی مانند طراحی هواپیماهای بدون فواید رباتیک برای کودکان سرنشین، طراحی وب سایت، ایجاد اپلیکیشن موبایل و برنامه نویسی بازی های ویدیویی را به آنها معرفی کند. 3. رباتیک مهارت های حل مسئله را آموزش می دهد موفقیت در رباتیک نیاز به صبر دارد. شجاعت کار کردن از طریق اشتباهات؛ و مهارت های حل مسئله با آموزش رباتیک به کودک خود، محیطی عالی برای یادگیری همه این چیزها در اختیار او قرار می دهید. اگر کودک شما ناامید است، پرتاب ربات تنها تمام کار سخت او را خنثی می کند. آنها را مجبور می کند تا از طریق مشکلات منطقی پیچیده کار کنند و مهارت های مهم حل پازل را بهبود می بخشد. علاوه بر این، محیطی ایدهآل را نیز فواید رباتیک برای کودکان در اختیار آنها قرار میدهد تا نحوه برخورد با اشتباهات را بیاموزند. در جامعهای که به سرعت در حال رشد است، به بسیاری از کودکان زمان یا فضای لازم داده نمیشود تا یاد بگیرند چگونه با اشتباهات کنار بیایند. با این حال، در یک محیط مناسب، رباتیک می تواند نقطه مقابل این مشکل باشد. اگرچه فرزند شما مطمئناً میتواند دستورالعملها را برای یادگیری اصول اولیه دنبال کند، اما وقتی نوبت به امتحان چیزی جدید میرسد، باید با فکر کردن خارج از چارچوب راحت باشد. اگر آنها میخواهند ربات خود را وادار کنند تا اقدام جدیدی را که در دستورالعملها مشخص نشده است، امتحان کند، باید یاد بگیرند که چگونه شکست بخورند. هر خطا به طور بالقوه می تواند اطلاعات مهمی را که برای حل مشکل به آنها نیاز دارند به آنها بدهد. اگر شهامت ادامه دادن را داشته باشند، در نهایت از ایجاد چیزی جدید و منحصر به فرد برای دید خود، رضایت زیادی خواهند داشت. 4. رباتیک حس کنجکاوی و ایرانیان سایبر خلاقیت را تشویق می کند جدا از توسعه مهارتهای مهم حل مسئله، رباتیک همچنین فواید رباتیک برای کودکان میتواند یک فعالیت عالی برای تحریک خلاقیت و ذهن کنجکاو باشد.در یکمانند LEGO و Meccano، رباتیک به کودک شما یک جعبه ابزار می دهد و او را برای ساختن چیز جدیدی به چالش می کشد. با درک اولیه از رباتیک، راه های زیادی برای کشف و کشف وجود دارد. این به آنها محیطی عالی برای کشش ماهیچه های خلاق خود می دهد، به خصوص اگر آنها قبلاً تمایل به ساختن چیزها داشته باشند یا کنجکاوی زیادی در نحوه کار کردن چیزها نشان دهند. 5. رباتیک آنها را برای آینده فناوری آماده می کند حتی اگر فرزند شما هرگز به سراغ رباتیک نمی رود و متوجه می شود که بیشتر موضوعات هنری، ورزشی یا بشردوستانه را ترجیح می دهد، آموزش کمی درباره رباتیک به او همچنان یک تلاش مفید است. جامعه ما به طور فزاینده ای از نظر فناوری هدایت می شود. اگر چه نسل ما می تواند با یادگیری حداقل ها در مورد فناوری کنار بیاید، اما نمی توان این را در مورد فرزندانمان فواید رباتیک برای کودکان گفت. در حال حاضر داشتن سواد کامپیوتری در بسیاری از زمینه ها اجباری است و به طور فزاینده ای شاهد این هستیم که پرینت سه بعدی، هواپیماهای بدون سرنشین و ماشین آلات پیشرفته در محیط های کاری مختلف بیشتر و بیشتر رایج می شوند. حتی در خرده فروشی، انتظار می رود بسیاری از پیشخدمت ها و نمایندگان خدمات مشتری، تبلت یا گوشی هوشمند را برای کمک به مشتری حمل کنند. راحت بودن در کنار کامپیوتر و فناوری از هر نوعی که باشد نه تنها یک تقویت کننده برای آینده فرزند شما است، بلکه یک ضرورت است. با در نظر گرفتن این موضوع، ضروری است که فرزند خود را تا حد امکان با انواع مختلف فناوری آشنا کنید. با سرعت پیشرفت تکنولوژی، ما فقط می توانیم تصور کنیم که جهان ما در ده یا بیست سال آینده چگونه خواهد بود. با توجه به این موضوع، کمک به فرزندتان برای ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انواع فناوریها بدون شک در بزرگتر شدن، دارایی بزرگی برای او خواهد بود. ما قبلا به طور مفصل در مورد آنچه که فواید رباتیک برای کودکان آینده رباتیک می تواند برای کودکان امروز داشته باشد، نوشته ایم. نتیجه
با این حال، مزایای ارائه شده ممکن است بسته به
سن و فواید برنامه نویسی برای کودکان رشد شناختی نسبی متفاوت باشد. به عنوان مثال، مطالعه دیگری - که در سال 2014 انجام
شد و با کودکان چهار تا پنج ساله انجام شد - اشاره کرد که شرکتکنندگان در آن تواناییهای
شناختی غیرکلامی افزایش یافتهاند، اما «تفاوت آماری معنیداری در مهارتهای حل مسئله
آنها نشان نداد». این تحقیق نشان میدهد که حتی اگر کودک شما نمیخواهد
در بزرگسالی وارد برنامهنویسی شود، با این وجود، ایجاد یک روش کدنویسی در اوایل زندگی
به او کمک میکند تا مهارتهای شناختی بسیار قابل انتقالی را ایجاد کند. آیا جای تعجب
است که چرا بچه ها باید کدنویسی کنند؟ منابع اضافی:مزایای نادیده گرفته شده آموزش کدنویسی
به کودکان - ReadWriteبرنامه نویسی برای کودکان: حل مسئله، دقت، و قطع برق - Oxford Owlبازیهای کدنویسی دستی برای کودکان پیش
دبستانی - Steam پیش دبستانی 2. کدنویسی تفکر محاسباتی
را بهبود می بخشد یک مطالعه در سال 2014 نشان داد فواید برنامه نویسی برای کودکان که بازی های کدنویسی
ممکن است به تقویت درک دانش آموزان راهنمایی در مورد یادگیری محاسباتی کمک کند. تا به حال در مورد تفکر محاسباتی نشنیده اید؟ به
سادگی تعریف شده استشاخه ای از دانش که شامل بیان مسائل به شیوه ای است که یک کامپیوتر
انجام می دهد. دانشآموزانی که این مدل تفکر را یاد میگیرند تشویق میشوند تا مسائل
پیچیده را به مسائل کوچکتر تقسیم کنند و در نتیجه الگوهای فرآیندی اساسی را آشکار
کنند. همانطور که محققان یک مطالعه قبلی در مورد ایرانیان سایبر این موضوع
نوشتند، "ما معتقدیم که کودکان ده ساله می توانند مستقیماً از فرصت هایی برای
درگیر شدن در تفکر محاسباتی بهره مند شوند […] کودکان می توانند با حل پازل روی کاغذ
شروع کنند، روی تخته بازی ادامه دهند و در نهایت کامل راه حل های آنها در رایانه از
طریق این فرآیند، فراگیران می توانند از طریق فعالیت های تفکر الگوریتمی پیچیده تر
که از دانش ضمنی و هیجان آنها در مورد بازی ساخته شده است، هدایت شوند. این مطالعه خاص به این نتیجه رسید که کودکان با
درگیر شدن در فعالیت های تفکر محاسباتی، درک بهتری از الگوهای تفکر الگوریتمی به دست
می آورند. این درک بهتر می تواند به خوبی به دنبال های ریاضی تبدیل شود و مهارت های
حل مسئله کودک را تقویت کند. این دستاوردها می تواند تأثیر مثبت واضحی بر عملکرد فواید برنامه نویسی برای کودکان آنها
به عنوان دانش آموز - و در دراز مدت، به عنوان حرفه ای داشته باشد. منابع اضافی: چرا فکر کردن مانند یک کامپیوتر مهارت های موفقیت
را ایجاد می کند - به کودکان خود کد آموزش دهیدچگونه کدنویسی مهارت های تفکر محاسباتی
را به کودکان آموزش می دهد - سه چرخه قرمز10 منبع تفکر محاسباتی آماده کلاس درس برای
K-12
- هوشمند شدن 3. کدنویسی پایداری را تشویق
می کند علوم کامپیوتر یکی از معدود رشتههای حرفهای فواید برنامه نویسی برای کودکان است
که در آن شکست تقریباً دائمی کاملاً قابل قبول است. نه تنها شکست فوراً قابل تشخیص
است - به عنوان مثال، یک برنامه "شکست"، و آنطور که در نظر گرفته شده کار
نمی کند - بلکه موفقیت به معنای واقعی کلمه تا زمانی که همه خطاها رسیدگی نشود به دست
نمی آید. حتی ساده ترین برنامه ها برای درک مجموعه ای از مشکلات و حل آنها به یک کدنویس
نیاز دارند. در غیر این صورت، کد آنطور که در نظر گرفته شده اجرا نمی شود. همه توسعهدهندگان حرفهای سهم خود را از شبهای
آخر صرف بررسی Stack
Overflow کردهاند
و تلاش بیهودهای برای شناسایی کارآمدترین راه برای پیوند دادن قطعات یک برنامه در
یک کل منسجم کردهاند. از هر توسعهدهندهای بپرسید که «عدم ارجاع به یک نشانگر تهی»
چیست – آنها از ناامیدی میلرزند و ساعتهایی را که برای ردیابی یک باگ گریزان صرف
کردهاند به یاد میآورند. اما با این همه ناامیدی و شکست، یک مزیت فواید برنامه نویسی برای کودکان واقعی و
مادام العمر برای شخصیت به همراه دارد: پشتکار.
از برنامه نویسی برای کودکان 5 ساله برنامه نویسی مهد کودک لذت ببرید! راه های زیادی برای یادگیری در مورد توالی وجود
دارد! فعالیت برنامه نویسی رایگان روی صفحه نمایش فوق العاده احمقانه ما را بررسی کنید
که راه عالی برای آموزش کدنویسی به یک کودک 5 ساله است! مفهوم کدنویسی 3: حلقه کلمه حلقه را برای بچه ها ذکر کنید و آنها ممکن
است از قبل ایده ای در مورد آن داشته باشند. حلقه چیست؟ چیزی که بارها و بارها می چرخد
درست است؟ در کدنویسی، حلقهها به شما این امکان را میدهند
که دوباره و دوباره چیزی را تکرار کنید. حلقه ها تکرار می شوند تا زمانی که دستور توقف
کامپیوتر را بدهید. در برخی موارد، ممکن است به رایانه خود بگویید که پس از اینکه حلقه
را چندین بار تکرار کرد، متوقف شود. در موارد دیگر، ممکن است به رایانه برنامه نویسی مهد کودک خود بگویید
پس از برآورده شدن یک شرط خاص متوقف شود. وقتی به بچه های مهدکودک کدنویسی را توضیح می دهیم،
اگر با مثالی از کاری که قبلاً هر روز انجام می دهند شروع کنیم مفید است. برای حلقهها،
یک مثال میتواند این باشد که چگونه هر روز به مدرسه میرسند. اگر کودک هر روز مسیرهای
مشابهی را با پای پیاده یا با ماشین طی کند، این می تواند یک حلقه در نظر گرفته شود. از مهدکودکهایتان بخواهید مراحلی را که برای رسیدن
به مدرسه برمیدارند شرح دهند. شاید اینها ممکن است: از خانه بیرون بروید و به ایستگاه اتوبوس برویدمنتظر
اتوبوس باشسوار اتوبوس مدرسه شوید4 توقف انجام دهیدبه مدرسه رسیدنبه سمت کلاس مهد کودک
برویدکد نویسی برای مهد کودک: حلقه پیاده روی شما به مدرسه حلقه ای ایرانیان سایبر است که هر روز انجام
می دهیدy آیا اگر مجبور نباشیم هر بار که به مدرسه میرویم
همه این مراحل را بنویسیم، خیلی سادهتر نیست؟ ما قبلاً این کار را بهطور طبیعی انجام
میدهیم، با برچسبگذاری این الگوریتم بهعنوان روال «رسیدن به مدرسه». از آنجایی که
هر روز همان مراحل را تکرار می کنیم، این یک حلقه در نظر گرفته می شود. ممکن است به
رایانه خود بگوییم که این حلقه را هر روز به مدت 100 روز تکرار کند. یا ممکن است به
رایانه خود بگوییم که این حلقه را در روزهای هفته تکرار کند اما در آخر هفته نه. این
دستورالعملها به رایانه ما کمک میکنند برنامه نویسی مهد کودک تا بداند چه زمانی اجرای حلقه را متوقف کند. برنامه نویسان کامپیوتر از حلقه ها برای کارآمدتر
کردن برنامه های خود استفاده می کنند. وقتی دانشآموزان مهدکودک حلقهها را یاد میگیرند،
سریعتر و کارآمدتر میشوند. برای مثال، یادگیری نحوه لباس پوشیدن برای زمان بازی در
فضای باز سریعتر پیش می رود، زمانی که معلم فقط باید بگوید «لباس بپوش» و مجبور نیست
به هر کودک بگوید که هر لباس را جداگانه بپوشد. مفهوم کدگذاری 4: تجزیه تجزیه به معنای تجزیه مشکلات به مراحل کوچکتر قابل
مدیریت است. ما می توانیم به دانش آموزان مهدکودک در مورد تجزیه آموزش دهیم و از آنها
بخواهیم کارهای روزمره خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنند. از دانش آموزان خود بخواهید نحوه مسواک زدن را به
شما آموزش دهند. آنها ممکن است به سرعت برس را بردارند و به شما بگویند مسواک بزنید.
آنها را وادار کنید کوچکتر فکر کنند! ابتدا باید آب را روشن کنید، سپس مسواک خود را
بردارید، سپس خمیر دندان را روی مسواک قرار دهید، سپس کمی آب اضافه کنید، سپس مسواک
را بردارید و آن را به جلو و عقب روی دندان های خود بمالید. . این عمل را تا زمانی
که دندان هایتان تمیز شود تکرار کنید. مراحل زیادی برای مسواک زدن لازم است! تجزیه می تواند این وظایف را به تکه های کوچکی که
یک برنامه نویسی مهد کودک کامپیوتر می تواند درک کند تقسیم کند. مفهوم کدگذاری 5: شعبه انشعاب اساساً به معنای بررسی شرایطی است که انتخاب
انجام شده را تعیین می کند. بنابراین، به عبارت دیگر، تصمیم گیری بسته به آنچه اتفاق
می افتد یا اتفاق افتاده است. هنگام توضیح انشعاب مفهوم کدنویسی برای بچه ها، برنامه نویسی مهد کودک می توانید از نمونه ای از روز مدرسه آنها با استفاده از مراحل مختلف استفاده کنید.
می توانید با چیزی که انتظار دارید اتفاق بیفتد شروع کنید.
این بخشهای از پیش نوشتهشده کد در کنار هم قرار
برنامه نویسی ماینکرافت میگیرند تا اسکریپتهای کاملاً کارآمدی ایجاد کنند، به این معنی که لازم نیست نگران
املا یا اشتباه تایپ کد اشتباه باشید و برنامهتان زمانی که میخواهید کار نکند. این برنامهنویسی بصری میتواند بهعنوان پلهای
برای نوشتن رشتههای کد ساده خود استفاده شود، که به زودی طولانیتر و طولانیتر و
پیچیدهتر میشود، زیرا شما نسبت به تواناییهای خود اطمینان بیشتری پیدا میکنید. علاوه بر این، Minecraft اجازه می دهد تا برنامه نویسی بلافاصله پیاده سازی شود تا بتوانید
دقیقاً آنچه را که با بازی انجام می دهید در زمان واقعی مشاهده کنید. این بسیار مفیدتر
از بازی های دیگر است، که باید به طور مداوم هر بار که تغییری ایجاد می کنید، آنها
را ببندید و دوباره باز کنید تا نتایج را ببینید. Minecraft: Education Edition اجازه برنامه نویسی ماینکرافت می دهد تا برنامه و بازی به طور همزمان در یک برنامه اجرا شوند و
به بازیکنان این امکان را می دهد که بین بازی و کدنویسی یک تغییر جدید خیلی سریع حرکت
کنند. Minecraft از چه زبان
برنامه نویسی استفاده می کند؟ صدها زبان برنامه نویسی مختلف وجود دارد که می توانید
آنها را بیاموزید که هر کد از نظر پیچیدگی و کاری که برای انجام آنها ایجاد شده است
متفاوت است. به عنوان مثال، ما قبلاً در مورد 4 بهترین زبان
برنامه نویسی که برای کودکان مناسب است، وبلاگ نویسی کرده ایم – اینها علاوه بر جنبه
های کدنویسی Minecraft،
برای شروع فوق العاده هستند. برخی از زبانهای برنامهنویسی متناسب با مشاغل
خاص توسعه یافتهاند: برنامه نویسی ماینکرافت به عنوان مثال، برخی از زبانها برای ساخت وبسایت بهتر هستند،
در حالی که برخی دیگر برای رایانههایی که برای انجام محاسبات ریاضی یا کار با ماشینهای
واقعی طراحی شدهاند بهتر هستند. زبان برنامه نویسی که Minecraft از آن استفاده می کند ایرانیان سایبر جاوا است. اگر زیاد از رایانه استفاده می کنید،
ممکن است این نام برای شما آشنا باشد. این برنامه ای است که دارای stفنجان قهوه را به عنوان لوگو می بینید و
گهگاه برای نصب به روز رسانی از شما اجازه می خواهد. این به این دلیل است که بسیاری
از برنامهها در رایانه شما از جاوا برای اجرا استفاده میکنند، گاهی اوقات در ارتباط
با زبانهای دیگر. جاوا یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی است،
به این معنی که اغلب یکی از اولین زبان هایی است که مردم یاد می گیرند. اشتباه کردن
زبانهای برنامهنویسی پیچیدهتر بسیار آسان است، که میتواند هنگام تلاش برای یادگیری
انجام کارهای ساده خستهکننده باشد و شما را از پشتکار منصرف کند. یادگیری همه زبان های برنامه نویسی ممکن برنامه نویسی ماینکرافت است دشوار
باشد، اما مانند هر زبان دیگری، یادگیری آن در زمانی که هنوز در مدرسه هستید، راه خوبی
برای تثبیت اصول اولیه در ذهن شماست. به همین دلیل است که مردم سعی می کنند کودکان را
در همان ابتدای تحصیل با یادگیری آن درگیر کنند و از برنامه هایی مانند Minecraft به عنوان
دروازه ای برای برنامه های پیچیده تر استفاده کنند و کودکان را از طریق چیزهایی که
دوست دارند به رایانه و برنامه نویسی علاقه مند کنند. Minecraft Education Edition چیست؟ Minecraft Education Edition تا حدودی با بازی اصلی Minecraft متفاوت است که مخصوصاً برای استفاده در یک محیط آموزشی مانند مدرسه
توسعه یافته است. نسخه Education که توسط Mojang توسعه دهندگان Minecraft ایجاد شده است، دارای ویژگی ها و کنترل هایی است که در بازی معمولی
وجود ندارد، با بلوک هایی که به طور خاص برای کدنویسی و ارتباط طراحی شده اند. این نسخه از بازی که دائماً به روز می شود، شامل
آموزش ها برنامه نویسی ماینکرافت و دستورالعمل های اساسی است که به کودکان و بزرگسالان مبتدی اجازه می دهد
تا برای اصلاح بازی های خود در Minecraft کدنویسی کنند.
دیگر از عوامل احتمالی افزایش نرخ طلاق برنامه نویسی کودکان در کرج و ملاقات
کودکان بعدی است که به جای تماشای تلویزیون، "زمان با کیفیت" بیشتری را با
بچه ها به همراه داشت.[9][11] در 27 سپتامبر 2014، آخرین بلوک کارتونی صبحگاهی
شبکه سنتی شنبه، Vortexx،
به پایان رسید و هفته بعد توسط سندیکایی One Magnificent
Morning در CW جایگزین شد.[9] جمعیت شناسی مجموعههای تلویزیونی کودکان میتوانند طیف گستردهای
از جمعیتشناسی کلیدی را هدف قرار دهند. برنامه نویسی مورد استفاده برای هدف قرار دادن
این اطلاعات جمعیتی بر اساس سن و جنسیت متفاوت است. تعداد کمی از شبکه های تلویزیونی
نوزادان و کودکان نوپا زیر دو سال را هدف قرار می دهند که بخشی از آن به دلیل مخالفت
گسترده با این عمل است. برنامهریزی کودکان را میتوان برای افراد 2 تا 11 سال هدف
قرار داد؛[12] در عمل، این بیشتر به جمعیتشناسی پیشدبستانی (2 تا 6 سال) و کودکان
بزرگتر یا جمعیتشناختی پیش از نوجوانان/دوسالگی (6 تا 11 سال) تقسیم میشود. ). برنامه نویسی پیش دبستانی ژن استرالی آشکارا برنامه نویسی کودکان در کرج آموزشی
است. در تعدادی از موارد، چنین نمایشهایی با مشورت مربیان و روانشناسان کودک در تلاش
برای آموزش دروس متناسب با سن تولید میشوند (سریال خیابان کنجد زمانی که در سال
1969 عرضه شد، پیشگام این رویکرد بود).[13] اقتباس از مجموعه کتاب های مصور کودکان
یکی از زیرژانرهای نمایش هایی است که کودکان خردسال را هدف قرار می دهد. قالبی که از
دهه 1990 محبوبیت بیشتری پیدا کرده است (برای مثال به Blue's Clues،
Dora the Explorer و Mickey Mouse Clubhouse) برنامه "شبه تعاملی"
است که در آن اکشن نمایش متوقف می شود و دیوار چهارم را می شکند. به بیننده جوان این
فرصت را بدهد که به سؤال یا معضلی که در برنامه مطرح شده است پاسخ دهد و عمل به گونه
ای ادامه یابد که گویی بیننده به درستی پاسخ داده است. نمایشهایی که جمعیتشناختی افراد ۶ تا ۱۱ ساله را ایرانیان سایبر هدف قرار میدهند، عمدتاً بر سرگرمی
تمرکز دارند و میتوانند از کارتونهای کمدی (با تاکید بر فیلمهای اکشن) تا سریالهای
اکشن را شامل شوند. بیشتر سریالهای تلویزیونی کودکان که این محدوده سنی را هدف قرار
میدهند انیمیشن هستند (به استثنای چند مورد، شاید شناخته شدهترین آنها مجموعه طولانی
مدت Power Rangers باشد)، و بسیاری از آنها اغلب به طور خاص پسران (مخصوصاً در مورد
سریالهای اکشن)، دختران یا گاهی اوقات را هدف قرار میدهند. هر دو. تلاشها برای ایجاد
برنامههای آموزشی برای این جمعیت، سابقه موفقیت آمیزی داشته است. اگرچه چنین سریالهایی
بخش عمده برنامههای آموزشی تلویزیون را در دهه اول دهه ۲۰۰۰ تشکیل میدادند، اما بیننده بسیار پایینی نیز داشتند. PBS با بلوک برنامه نویسی آموزشی که اکنون منحل شده است، PBS Kids GO!،
که این جمعیت را هدف قرار می دهد، تا حدودی موفقیت بیشتری داشت. جمعیت شناسی نوجوان بینندگان 11 تا 17 ساله برنامه نویسی کودکان در کرج را هدف
قرار می دهد. سریالهای اکشن زنده که این جمعیتشناسی را هدف میگیرند، دراماتیکتر
و توسعهیافتهتر هستند، از جمله درامهای نوجوانان و کمدیهای نوجوان. در برخی موارد،
ممکن است حاوی محتوای بزرگسالانهتر باشد که معمولاً در نمایشهایی که بینندگان جوانتر
را هدف میگیرند، مجاز نیستند و میتوانند شامل برخی ناسزاها یا گفتگوهای وسوسهانگیز
باشند. برنامه نویسی متحرک به طور کلی در این جمعیت هدف قرار نمی گیرد. کارتونهایی
که نوجوانان را هدف قرار میدهند، عموماً دارای طنز خامتری نسبت به کارتونهایی هستند
که برای کودکان کوچکتر طراحی شدهاند. برنامههای آموزشی با هدف این جمعیتشناسی بهجز
در بلوک آموزشی تلویزیون ناسا از لحاظ تاریخی نادر بوده است. این امر با ورود Litton Entertainment به تلویزیون آموزشی در اوایل دهه 2010 تا حدودی تغییر کرده است، زیرا
برنامه های Litton از خلاء موجود در مقررات ایالات متحده استفاده می کند که اجازه می
دهد برنامه های نوجوان محور به عنوان آموزشی در نظر گرفته شوند اما مشمول محدودیت در
تبلیغات برای برنامه های کودکان نباشند. با این حال، برخی از برنامههایی که با برنامه نویسی کودکان در کرج هدف
جمعیتشناختی انجام میشوند، دارای ارزش آموزشی مماس در رابطه با مسائل اجتماعی هستند،
مانند بلوک کمکم T-NBC که اکنون از بین رفته است، که اغلب به مسائلی مانند مصرف مشروبات
الکلی یا مصرف مواد مخدر میپردازد. هدف گذاری جنسیتی
کاپیتان کانگورو بسیاری از ویژگی برنامه نویسی کودکان در تبریز های دیگر برنامه های کودکان آن زمان را شامل آهنگ ها، صحنه ها، جوک ها و عروسک ها می کرد. اما به دلیل اینکه جلوی تماشاگران استودیو فیلمبرداری نمی شد، بسیار آرامتر از برنامه های دیگر بود. در هر قسمت از کاپیتان کانگورو، کیشان در خانه گنج پرسه می زد و با شخصیت های مختلفی مانند آقای جین سبز، خرس رقصنده، خرگوش بانی و مستر موس صحبت می کرد. هر برنامه پیامی مثبت و آموزشی برای بینندگان جوان ارائه میکرد، اما همیشه با طنز ملایم ارائه میشد. کاپیتان کانگورو سی سال در CBS ادامه داشت، سپس این برنامه شش سال دیگر در PBS اجرا شد. در آن زمان، کیشان شخصاً تمام تبلیغاتی را که در طول برنامه پخش می شد تأیید کرد تا مطمئن شود که محصولات برای کودکان خوب هستند. ایجاد PBS در طول دهه 1960، کارتون های متحرک شروع به تسلط بر برنامه های کودکان کردنددر شبکه های پخش عمده (ABC، NBC، و CBS)، به ویژه در صبح های شنبه. برخی از نمایش های اولیه شخصیت های ماندگاری مانند Bugs Bunny، Woody Woodpecker، Yogi Bear و Huckleberry Hound داشتند برنامه نویسی کودکان در تبریز . اما تاکید این شبکه ها بر کارتون باعث افزایش نگرانی ها در مورد کیفیت برنامه های کودکان شد. منتقدان شکایت داشتند که کارتونها ارزش آموزشی ندارند، و اشاره کردند که کارتونها اغلب شامل خشونت، شخصیتهای کلیشهای و پیوندهای تجاری (محصولاتی برای فروش هستند که به نوعی با برنامه مرتبط هستند). بسیاری از مردم احساس می کردند که این شبکه ها برنامه آموزشی کافی برای کودکان ارائه نمی دهند. در سال 1967، کنگره ایالات متحده با تصویب قانون پخش عمومی، که بودجه دولتی را برای ایجاد یک سرویس پخش عمومی ملی تأمین می کرد، به نگرانی های فزاینده در مورد کیفیت تلویزیون پاسخ داد. برخلاف پخش تجاری، که در آن شبکهها زمان تبلیغات را برای کسب درآمد میفروشند، پخش عمومی از ایرانیان سایبر بینندگان فردی، کسبوکارها، موسسات خیریه و دولت فدرال بودجه دریافت میکند. عموم سرویس پخش عمومی (PBS) در روزهای اولیه تلویزیون، بسیاری از مردم بر این باور بودند که فناوری جدید می تواند به ابزاری ارزشمند برای اطلاع رسانی و آموزش بینندگان تبدیل شود. اولین قوانینی برنامه نویسی کودکان در تبریز که بر صنعت تلویزیون تأثیر می گذارد، سعی می کرد اطمینان حاصل کند که تلویزیون از پتانسیل خود استفاده می کند. به عنوان مثال، قانون ارتباطات سال 1934 می گوید که امواج رادیویی که سیگنال های تلویزیونی را حمل می کنند متعلق به مردم آمریکا هستند. از آنجایی که پخش کنندگان تلویزیون از امواج عمومی برای پخش برنامه های خود استفاده می کنند، وظیفه دارند برنامه هایی را ایجاد کنند که در خدمت منافع عمومی باشد. هنگامی که پخش تجاری در اواخر دهه 1940 شروع شد، ترکیبی از عوامل به سه شبکه قدرتمند (ABC، CBS و NBC) اجازه داد تا کنترل تعداد محدودی از کانالهای فرکانس بسیار بالا (VHF) را که برای پخش تلویزیونی در دسترس هستند، در دست بگیرند. شبکه های سه بزرگ عموما به جای منافع عمومی، به منافع خود خدمت می کردند. یعنی هر نوع برنامه ای را پخش می کنند که مخاطبان انبوه را جذب کند و درآمد تبلیغاتی ایجاد کند. تنها چند کانال در باند کمتر مطلوب فرکانس فوق العاده بالا (UHF) برای برنامه نویسی خدمات عمومی در نظر گرفته شد. در سال 1967، کنگره ایالات متحده تلاش کرد تا با تصویب قانون پخش عمومی، کمبود برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در تلویزیون را برطرف کند. این اقدام شرکت پخش عمومی (CPB) را برای جمع آوری پول برای حمایت از تلویزیون و خدمات رادیویی عمومی ایجاد کرد. در سال 1969، CPB سرویس پخش برنامه نویسی کودکان در تبریز عمومی (PBS) را تأسیس کرد، یک سازمان غیرانتفاعی ملی که برای ایجاد و توزیع برنامه های تلویزیونی در خدمت منافع عمومی طراحی شده است. در حالی که PBS یک شبکه رسمی نبود، در نهایت رشد کرد و بیش از 350 ایستگاه عضو در سراسر ایالات متحده را شامل شد. بسیاری از این ایستگاه ها خارج از کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند. به جای فروش زمان تجاری برای کسب درآمد، ایستگاه های PBS از بینندگان فردی، مشاغل، موسسات خیریه و دولت فدرال بودجه دریافت می کنند. PBS پخش خود را در اکتبر 1970 آغاز کرد. از همان ابتدا، ایستگاه های PBS انواع برنامه هایی را پخش می کردند که مخاطبان زیادی را برای جلب توجه شبکه های پخش تجاری جذب نمی کردند. نمایشهای معمولی PBS شامل برنامههای آموزشی برای کودکان پیشدبستانی، برنامههای آموزشی درباره آشپزی و تعمیر خانه، برنامههای فرهنگی مانند تئاتر شاهکار، و اخبار و مستند میشود. در طول سالها، PBS برنامههای بسیار برنامه نویسی کودکان در تبریز مورد توجه کودکان مانند Sesame Street، Zoom را پخش کرده است! بارنی و دوستان، خواندن رنگین کمان، آرتور، و اتوبوس مدرسه جادویی.